- 24 Μαρτίου, 2016
Θέλοντας να δείξουν ότι η ιστορία δε διδάσκεται μόνο αλλά κυρίως βιώνεται, δάσκαλοι και μαθητές στο 9ο δημοτικό Άνω Λιοσίων προετοίμασαν και οργάνωσαν μια ξεχωριστή γιορτή για να τιμήσουν την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου.
Η τυπική γιορτή για τον εορτασμό της εθνικής παλιγγενεσίας με τα ποιήματα των μαθητών και τις παροτρύνσεις των μεγάλων δεν έφτανε για να χωρέσει τη δίψα των δασκάλων του σχολείου να δώσουν κάτι περισσότερο στα παιδιά τους. Είναι, άλλωστε, όλοι τους νέοι σε ηλικία, με όρεξη να προσφέρουν και να δημιουργήσουν ένα σχολείο – πρότυπο, στόχο στον οποίο συμπαρίστανται με όλη τους την καρδιά ο διευθυντής Γιώργος Κανέλος και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων.
Έτσι, με την ευκαιρία της ενδοσχολικής γιορτής αποφάσισαν να πρωτοτυπήσουν και να δώσουν στα παιδιά τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε μια βιωματική δράση, με ιστορικό – επετειακό περιεχόμενο. Στα πλαίσια αυτά, οι μαθητές της Ε΄& Στ΄ τάξης οργανώθηκαν σε ομάδες, κάθε μία η από τις οποίες είχε ως αποστολή να βρει, μέσα σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες του σχολείου, τον ιστορικό χώρο που τους έδιναν οι οδηγίες και τα αντικείμενα που σχετίζονταν με αυτόν.
Με επικεφαλής έναν εκπαιδευτικό και άλλον έναν μέσα στη αίθουσα, μεταμφιεσμένο σε ιστορικό πρόσωπο σχετικό με το γεγονός (Ιμπραήμ, Νικηταράς, Παπαφλέσσας, Ρήγας κ.λ.π.), τα παιδιά επιδίδονταν σε ένα «κυνήγι θησαυρού» με έπαθλο την ανακάλυψη της ιστορίας. Τι έκαναν οι Σουλιώτες, τι έγινε στην Τροιζήνα, πως συνέβη η πολιορκία της Τρίπολης και άλλα πολλά ιστορικά γεγονός ξετυλίχθηκαν μπροστά στα μάτια τους και έγιναν κτήμα τους μέσα από τη βιωματική διαδικασία με τους δασκάλους. Στο τέλος όλες οι ομάδες συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων όπου αναπαράστησαν την Α΄Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου.
Να σημειωθεί, ότι η ιδέα, τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, η οργάνωση καθώς και η υλοποίηση της δράσης έγιναν από τους δασκάλους, με την παρότρυνση του διευθυντή του σχολείου και την πολύτιμη βοήθεια της Ελένης Σπυροπούλου και των μελών του ΔΣ του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.
Σημαντική ήταν, επίσης, η συμμετοχή των παιδιών στην εξέλιξη της διαδικασίας ενώ χάρηκαν, μέσα από την ψυχή τους, τη σημερινή ημέρα καθώς είχαν τη δυνατότητα να βιώσουν με διαφορετικό τρόπο τα ιστορικά γεγονότα και να τα συνδέσουν με όσα διδάσκονται στην τάξη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου