Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016

«Δός μοι τοῦτον τὸν ξένον»-Πρόσκληση ανθρωπιάς- 1ο Δημοτικό Άνω Λιοσίων


 «2Ι Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού»




Πήγα κάτω από ένα άγριο δέντρο που είχαν να λεν πως ήταν δέντρο του Θεού. Σαν καθόσουν στη ρίζα του,  τάκουγες να κάνει «ψψ…. ψ…» την προσευκή του. Ακούμπησα κει δα και:

-Παππού, Θεέτου λέω, δεν ξέρω αν με θυμάσαι, σε περικάλεσα κι άλλη μια βολάΩς και στα σαλιγκάρια, άκουσα να λένε, έδωκες στο καθένα το σπιτάκι του, ως και στις χελώνες έδωκες στην καθεμιά την παραγκίτσα της. Εμένα τίποτα. Μια και δεν μπορείς να μου δώκεις και μένα, γιατί μ’ έκανες ανθρωπάκι; Κάνε με σαλιγκάρι ή χελωνόπουλο, για να χω και γω το σπιτάκι μου. Καν  το, σε παρακαλώ, παππού, κάν  το, γιατί δε βαστώ πια άλλο. Ετούτα ήταν τα παράπονά μου, παππού. Αμήν.   Μου χαν μάθει από μικρό να στα λέω, να σανοίγω την καρδιά μου.  Στην ανοίγω την καρδιά μου. Στην άνοιξα. Αμήν
ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ, Συννεφιάζει.

Ζούμε σε μια εποχή που ἡ σκληρότητα και ἡ αλαζονεία των ισχυρών του κόσμου θέλει να επιβάλλει τη δική τους ηθική και δικαιοσύνη απέναντι στους ανυπότακτους λαούς και ανθρώπους. Το κακό κτύπησε και την πόρτα μας…

Ο λαός μας τα τελευταία χρόνια καταδικάστηκε στην ανεργία, τη φτώχια, τη σκληρότητα των δυνατών.

Και αίφνης άλλοι φίλοι-ξένοι από την Ανατολή που πολεμήθηκαν ανελέητα, κτύπησαν την πόρτα της πατρίδας μας. Εγκαταλείπουν ρημαγμένες εμπόλεμες ζώνες, αναζητώντας τη δυνατότητα αξιοπρεπούς επιβίωσης σε τόπους προσφυγιάς.

Στην αρχαία Ελλάδα η φιλοξενία θεωρούνταν πράξη αρετής. Υπήρχε θεία απαίτηση για την περιποίηση των ξένων και εθεωρείτο αμάρτημα η κακή αντιμετώπισή τους, εξάλλου προστάτης της φιλοξενίας ήταν ο Δίας.

Και ο εκκλησιαστικός υμνωδός, Γεώργιος Ακροπολίτης, έγινε τραγικά επίκαιρος στους στίχους που θα ψάλλουμε το μεγάλο Σάββατο. 


Ο Ιωσήφ όταν (τα) είδε, προσήλθε στον Πιλάτο και θερμά ικετεύει λέγοντας:

Δώσε μου τούτο τον ξένο, που από βρέφος σαν ξένος φιλοξενήθηκε στον κόσμο.
Δώσε μου τούτο τον ξένο, που οι ομόφυλοι από μίσος τον θανατώνουν σαν ξένο.
Δώσε μου τούτο τον ξένο, που παραξενεύομαι να βλέπω του θανάτου το (παρά)ξενο.
Δώσε μου τούτο τον ξένο, που ήξερε να φιλοξενεί τους πτωχούς και τους ξένους.
Δώσε μου τούτο τον ξένο, που οι συμπατριώτες του από φθόνο τον απεξένωσαν από τον κόσμο.
Δώσε μου τούτο τον ξένο, για να κρύψω σε τάφο, που σαν ξένος δεν είχε που να γείρει το κεφάλι.
Δώσε μου τούτο τον ξένο

Στη θωριά κάθε πρόσφυγα ο άστεγος Ναζωραίος που κρέμεται στο ξύλο -του Σταυρού—.

Διότι όπως και για κάθε πρόσφυγα επάνω στη γη δεν έχει να Του συμπαρασταθεί ούτε πατέρας, ούτε φίλος, ούτε μαθητής, ούτε συγγενής, ούτε κανένας να Τον θάψει, αλλά είναι μόνος, μονογενής Υιός του μόνου —Πατέρα—, Θεός στον κόσμο και κανένας άλλος….

Όλοι εμείς οι ψυχικά λαβωμένοι από τη δυστυχία των καταδικασμένων στην ανέχεια συμπατριωτών μας, που η καρδιά μας σπαράσσεται στη στέρηση του αδελφού μας, όλοι εμείς που προσδοκούμε την επερχόμενη Ανάστασή σου Χριστέ μου, και τη δική σου Ανάσταση Λαέ μου, δε κλείνουμε τα μάτια της καρδιάς μας στις οιμωγές των προσφύγων.

Πιστοί στις παραδόσεις του λαού μας δείχνουμε την αλληλεγγύη μας στους φίλους-ξένους. 

Καλούμε γονείς και μαθητές να βοηθήσουν. Να φέρουν ό,τι μπορούν. Παραθέτουμε τα άμεσα αναγκαία. Θα φροντίσουμε για την άμεση αποστολή τους στους τόπους συγκέντρωσης των προσφύγων. 

Καλούμαστε το επόμενο διάστημα εντός του σχολείου, να αναλάβουμε πρωτοβουλίες παιδαγωγικού χαρακτήρα (συζητήσεις, προβολές ταινιών, εκθέσεις ζωγραφικής, κείμενο-λόγος, θεατρικό παιχνίδι) για να προσεγγίσουμε θέματα όπως οι μετανάστες, οι πρόσφυγες, ο πόλεμος κι οι συνέπειες τους. 
Φάρμακα :
·  Tobrex – Tobratex (κολλύριο για τα μάτια)
·  Otrivin (για τη μύτη)
·  Zovirax (δερματικό)
·  Mucosolvan σιρόπι των 15 και των 30
·  Klaricid - Azirox - Vibramycin
·  Voltaren - Trebon - Aerius 10
·  Μάσκες - Γάντια
·  Θερμόμετρα
·  Sudocream - Fucicort

Τρόφιμα:
·  Γάλα μακράς διαρκείας για   ενηλίκους
·  Γάλα για βρέφη και παιδιά
·  Νερό - Ζάχαρη - Τσάι
·  Ξηρά τροφή άμεσης κατανάλωσης (μπισκότα, δημητριακά, φρυγανιές κτλ) σε ΑΤΟΜΙΚΕΣ- ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ

Ρουχισμός και βασικός εξοπλισμός:
·  Πάνες - Μωρομάντηλα
·  Οδοντόβουρτσες
·  Κουβέρτες - Υπνόσακοι
·  Αδιάβροχα ενηλίκων - παιδικά
·  Κάλτσες - Εσώρουχα

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 1ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου