Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Τα μάτια της ψυχής μου...


«Πάντα ανοιχτά, πάντα άγρυπνα τα μάτια της ψυχής μου.»
Δ. Σολωμός

11-9-2015 Λειτουργία σχολικών μονάδων Π.Ε. για το σχολικό έτος 2015-2016. Ενημέρωση & οδηγίες.




Η εγκύκλιος της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του ΥΠ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. εδώ.

11-9-2015 Ενέργειες Προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2015-2016



Η εγκύκλιος της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του ΥΠ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
εδώ.

Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

Ο Αγιασμός στο Σχολείο μας


Ο αγιασμός στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Άνω Λιοσίων για την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2015-2016 θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015 και ώρα 08:30.

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ (ΥΠΕΠΘ, 12142/1-10-1976)

farmakio

Τι πρέπει να περιέχει το Φαρμακείο του Σχολείου σήμερα :

1. Οινόπνευμα
2. Φυσιολογικό ορό, για καθαρισμό τραύματος
3. Αντισηπτικό διάλυμα (Betadine ή άλλο), για αντισηψία τραύματος
4. Κολλύριο (τεχνητά δάκρυα), για καθαρισμό ματιών
5. Αμμωνία (stick), για τσιμπήματα εντόμων
6. Αντιισταμινική αλοιφή (Fenistil ή άλλη), για τσιμπήματα εντόμων και
δερματικές αλλεργίες
7. Παυσίπονα αντιπυρετικά (Depon, Ponstan, Panadol, aspirin)
8. Almora ηλεκτρολύτες, για την απώλεια ηλεκτρολυτών
9. Αλοιφή για εγκαύματα (Bepanthol ή άλλη)
10. Βαμβάκι
11. Λευκοπλάστης σε ρολό
12. Αυτοκόλλητα επιθέματα (Hansaplast, Traumaplast ή άλλα)

Εγκύκλιος με οδηγίες για τη λειτουργία σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2015-2016


Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Εγκύκλιο με οδηγίες για τη λειτουργία σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2015-2016, εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.
Η εγκύκλιος αναφέρει τα εξής :
Το ελληνικό δημόσιο σχολείο
Οι σύγχρονες εξελίξεις και αλλαγές σε όλα τα επίπεδα (κοινωνικό, οικονομικό, τεχνολογικό), ανέδειξαν και αναδεικνύουν καθημερινά τις ανάγκες αλλαγών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και το σχολείο.
Ανάγκες για αποκέντρωση αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες, τις Διευθύνσεις και τις σχολικές μονάδες. Βασική κατεύθυνση πρέπει να αποτελεί η αυτονομία της σχολικής μονάδας στην αντιμετώπιση των διοικητικών και παιδαγωγικών θεμάτων που την απασχολούν. Το «Νέο Σχολείο», δεν μπορεί παρά να είναι ένας Οργανισμός που «νοιάζεται» για τα μέλη του και μια δημιουργική κοινότητα εκπαιδευτικών, μαθητών & γονέων.

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015

ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ


Αγαπητοί Γονείς & Κηδεμόνες, 

Με χαρά σας καλωσορίζουμε στο blog του 1ου Δημοτικού Σχολείου Άνω Λιοσίων. 

Στόχο μας να σας ενημερώνουμε έγκαιρα για τα τεκταινόμενα στο σχολείο μας, τις εορτές και εκδηλώσεις μας και να παρέχουμε σε μαθητές, γονείς, μαθητές εναλλακτικές πηγές μόρφωσης, διαπαιδαγώγησης, ψυχαγωγίας.

Παράλληλα και οι μαθητές μας θα έχουν την δυνατότητα να εξοικειωθούν δημιουργικά και διασκεδαστικά με τις νέες τεχνολογίες 

Στους επίσημους διαδικτυακούς τόπους του σχολείου μπορούν να αναρτώνται ανακοινώσεις που επιθυμεί να δημοσιοποιήσει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. 

Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί έχουν τη μεριμνά για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο και ακολουθεί τις σχετικές οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας.

Θα χαρούμε να λαμβάνουμε τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας μέσω των e-mail μας: 

1dimotikoanoliosion@gmail.com ή mail@1dim-an-liosion.att.sch.g

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Αποτέλεσμα εικόνας για εκπαιδευτική νομοθεσία

(κάνε κλικ πάνω σε κάθε σύνδεσμο και κατέβασε το σχετικό αρχείο)

Δ.Ε.Π.Π.Σ. και Α.Π.Σ. (αναλυτικά προγράμματα)

Ισχύουν οι Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ τ. Β' 303/2003) και (ΦΕΚ τ. Β' 304/2003)


Για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση πιστοποιητικών αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ. ισχύει η


Δικαιολογητικά εγγραφής μαθητών 2015-2016 ισχύουν:

Για τις εγγραφές Νηπίων και Μαθητών η εγκύκλιος Φ.6/1064/76958/Δ1/14-5-2015

Για το ΑΔΥΜ οι εγκύκλιοι:

α) του Υπουργείου Υγείας Γ3δ/Δ.Φ.13.2./Γ.Π. οικ. 28108/17-4-2015

β) του ΥΠΟΠΑΙΘ Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015

Το νέο έντυπο ΑΔΥΜ

Το Φύλλο Ιατρικής Εξέτασης για το Ατομικό Δελτίο Υγείας

Για την πιστοποίηση υγείας μαθητών ισχύουν οι:





Για τη λειτουργία του κυλικείου ισχύει


και η τροποποίησή της Υ1γ/ Γ.Π/οικ 96605/17-10-2013

Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου 2015-16 ισχύει η 


Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2015

Ανακοίνωση για τη νέα σχολική χρονιά 2015-2016

Αγαπητοί γονείς, 

σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο θα παραμείνει κλειστό από 22 Ιουνίου έως και 31 Αυγούστου 2015, λόγω των θερινών διακοπών.

Το σχολείο μας θα ανοίξει και πάλι για εγγραφές και ετοιμασίες για την υποδοχή των μαθητών την Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2015. Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015 με τον καθιερωμένο Αγιασμό. Η ώρα του αγιασμού θα ανακοινωθεί λίγες ημέρες πριν. Μέχρι τότε σας ευχόμαστε να έχετε ένα δροσερό καλοκαίρι με πολλές βουτιές στη θάλασσα και κυρίως παιγνίδι για παιδιά και μεγάλους...πολύ παιγνίδι!!!

Καλό καλοκαίρι σε όλους!

ΧΡΗΣΙΜΑ ΕΝΤΥΠΑ

ΧΡΗΣΙΜΑ ΕΝΤΥΠΑ

ΧΡΗΣΙΜΑ ΕΝΤΥΠΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ημερολογιακή κατάσταση εκδρομών Βουλής
ΧΡΗΣΙΜΑ ΕΝΤΥΠΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
ΠΗΓΗ: http://www.dipechan.gr/

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Μπάνκερ Ρόι: Μαθαίνοντας από το ξυπόλητο κίνημα




Στο Ρατζαστάν της Ινδίας, ένα πρωτότυπο σχολείο μαθαίνει σε αγρότισσες και αγρότες --συχνά αγράμματους-- πώς να γίνουν μηχανικοί ηλιακής ενέργειας, τεχνίτες, οδοντίατροι και γιατροί, στα χωριά τους. Ονομάζεται Ξυπόλητο Κολέγιο κι ο ιδρυτής του, ο Μπάνκερ Ρόι, μας εξηγεί πώς λειτουργεί.

Κείμενο του Μίλτου Κουντουρά




Μαθητής μου εμένα δεν είναι εκείνος

που αγαπά την ήρεμη και ακίνδυνη ζωή,

τη στρωμένη λουλούδια, αλλά εκείνος που μέσα του

έχει ξυπνήσει η ανησυχία.

Μαθητής μου δεν είναι εκείνος

που θα μ’ αγαπήσει με μια θηλυκιά

και μαλακή άγονη αγάπη, αλλά εκείνος που

ακολουθώντας τις αρχές της επικίνδυνης πάλης θα με φτάσει,

θα με ξεπεράσει αρνούμενος στο τέλος

εμένα.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΟΥΡΦΟΥΡΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Ο Άγγελος Πατσιάς ζωντανεύει στο βίντεο την προσπάθειά του να για μια εναλλακτική μάθηση στα ορεινά του Ρεθύμνου!!!

Μίλτος Κουντουράς


Η Παιδαγωγική Μέθοδος του Μίλτου Κουντουρά

     Η περίπτωση του Διδασκαλείου Θηλέων  Θεσσαλονίκης που διηύθυνε από το 1927 – 1930 ο Μίλτος Κουντουράς αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα «Σχολείου Εργασίας» και φανερώνει τη «διάχυση» των ιδεών της «Νέας Αγωγής» με το «Σχολείο Εργασίας» στην Ελλάδα. Οι μαρτυρίες και η δραστηριότητα των μαθητριών του φανερώνουν ότι η συμμετοχή τους στη Μαθησιακή Κοινότητα του Διδασκαλείου Θεσσαλονίκης άλλαξε τη συμπεριφορά τους και τη στάση τους απέναντι στη ζωή και τα αποτελέσματα της σχολικής αυτής εμπειρίας είχαν μεγάλη χρονική διάρκεια αφού καθόρισαν στη συνέχεια προσωπικές και επαγγελματικές τους επιλογές.
(Ζαφειρίδης, Φ., Ζιώγου-Καραστεργίου, Ρ., Χαρίτου-Φατούρου, Μ., 1995)

     Σύμφωνα με τα κείμενα του Μίλτου Κουντουρά και με τις περιγραφές που έχουν δώσει οι μαθήτριες του Διδασκαλείου, το σχολείο λειτουργούσε ως σχολείο Ομαδικής Εργασίας.
     « Με τιποτένια μέσα, δίχως κτίριο, δίχως βιβλία, δίχως υποστήριξη, με πόλεμο, έπλασα το Σχολειό της ομάδας, που είχε εντελώς πρωτότυπο χαρακτήρα», γράφει ο Μ. Κουντουράς.
     Στο Διδασκαλείο ο Μίλτος Κουντουράς, χωρίς αλλαγή του επίσημου αναλυτικού προγράμματος, το οποίο εφαρμόζονταν κατά την πρωινή λειτουργία του σχολείου, άλλαξε το γνωστό σύστημα παθητικής εργασίας των τάξεων με την εισαγωγή των Ομάδων Εργασίας. Οι Ομάδες Εργασίας των τάξεων επεξεργάζονταν τα θέματα, που τους είχαν ανατεθεί, κατά τη λειτουργία των ελεύθερων απογευμάτων του σχολείου.

Ομάδες Εργασίας τάξεων
  • Κάθε τάξη χωριζόταν σε ομάδες. Κάθε ομάδα είχε 5-6 μέλη, Τα μέλη της ομάδας εξέλεγαν μεταξύ τους την αρχηγό που είχε αρμοδιότητες: να ορίζει την ώρα και την ημερομηνία για τη συνεργασία των μελών και να αναθέτει σε κάθε μαθήτρια να προετοιμάσει τμήμα της εργασίας που όριζε ο καθηγητής. Κατά τις συνεδριάσεις της ομάδας, ύστερα από συζήτηση, έπαιρναν αποφάσεις για τον τρόπο εργασίας, τα βοηθήματα (πέραν του εγχειριδίου) που θα χρησιμοποιούσαν και όριζαν την εισηγήτρια του θέματος.

Διαθέσιμο το αναβαθμισμένο myschool

Με την πρόσφατη αναβάθμιση του ΠΣ myschool έγινε διαθέσιμο το νέο Σχ. Έτος 2015-2016.

Πλέον, το προεπιλεγμένο Σχ. Έτος είναι το 2015-2016.

Οι Σχολικές Μονάδες, ανεξαρτήτως τύπου και βαθμίδας, καλούνται να εγγράψουν σταδιακά τους Μαθητές τους, μέσα από τις επιλογές της «Μαζικής Ανανέωσης Εγγραφών» και «Νέες Εγγραφές Μαθητών» (αναλυτικές οδηγίες θα βρείτε στους παρακάτω Οδηγούς).

Στη συνέχεια, καλείστε να δημιουργήσετε μόνο τα Τμήματα Γενικής Παιδείας και να κατανείμετε τους εγγραμμένους Μαθητές σας σε αυτά.

Σταδιακά θα αφαιρεθεί η δυνατότητα επεξεργασίας των βαθμών των Μαθητών οι οποίοι προήχθησαν.

Τέλος, δεν υπάρχει δεσμευτική ημερομηνία ολοκλήρωσης των διαδικασιών που περιγράφονται, παρά μόνο η αρχή του Σχολικού Έτους 2015-16, την 11/9/2015.


Τα καθήκοντα και αρμοδιότητες Διευθυντών και Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων και εργαστηρίων ΣΕΚ



ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ - ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΕΚ


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ Σ.Ε.Κ. ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΤΟΜΕΩΝ Σ.Ε.Κ.

Άρθρο 27
Έργο των Διευθυντών των σχολικών μονάδων

1. Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας βρίσκεται στην κορυφή της σχολικής κοινότητας και είναι διοικητικός αλλά και επιστημονικός παιδαγωγικός υπεύθυνος στο χώρο αυτό.

2. Ειδικότερα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας:

α) Καθοδηγεί τη σχολική κοινότητα ώστε να θέσει υψηλούς στόχους και να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για την επίτευξή τους για ένα σχολείο δημοκρατικό και ανοικτό στην κοινωνία.

β) Καθοδηγεί και βοηθεί τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, και ιδιαίτερα τους νεότερους, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα και οφείλει να αποτελεί παράδειγμα.

γ) Φροντίζει ώστε το σχολείο να γίνει στοιχειώδης μονάδα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα διοικητικά, παιδαγωγικά και επιστημονικά.

δ) Προΐσταται των εκπαιδευτικών και συντονίζει το έργο τους. Συνεργάζεται μαζί τους ισότιμα και με πνεύμα αλληλεγγύης. Διατηρεί και ενισχύει την συνοχή του Συλλόγου Διδασκόντων, αμβλύνει τις αντιθέσεις, ενθαρρύνει τις πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών, εμπνέει και παρέχει θετικά κίνητρα σ΄ αυτούς.

ε) Ελέγχει την πορεία των εργασιών και κατευθύνει τους εκπαιδευτικούς ώστε να ανταποκρίνονται έγκαιρα στις υποχρεώσεις που ανέλαβαν. Τέλος, αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς, όπως η νομοθεσία ορίζει, έχοντας ως γνώμονα της αξιολόγησής του τους στόχους της αξιολόγησης.

Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015

ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΙΔΙ

Κάνε κλικ στο παιχνίδι που θες να παίξεις (οι σύνδεσμοι οδηγούν σε εξωτερικούς ιστότοπους).

Παιχνίδια με την προπαίδεια


Τάγκραμ


Παιχνίδια με την ώρα


Παιχνίδια με την πρόσθεση


Παιχνίδια με την αφαίρεση


ΠΗΓΗ:http://users.sch.gr/parantoniou
Παιχνίδια τέχνης



Περιβαλλοντικά παιχνίδια



Παιχνίδια με θέμα την υγιεινή διατροφή και τα τρόφιμα


Παιχνίδια για την ασφάλεια στο διαδίκτυο


Παιχνίδια ψυχαγωγίας

Συμβουλές για την καθημερινή μελέτη των παιδιών

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΙΔΙ

Η καθημερινή μελέτη είναι υποχρέωση των παιδιών. Εσείς ως γονείς πρέπει να απλά να τους παρέχεται την απαραίτητη στήριξη και ένα θετικό περιβάλλον που θα τα παρακινήσει να δουλέψουν συγκεντρωμένα, με όρεξη και αυτοπεποίθηση.

Προσωπικός χώρος μελέτης

Αρχικά το παιδί σας πρέπει να έχει έναν προσωπικό χώρο μελέτης. Το ενδεδειγμένο είναι ένα γραφείο που θα το χρησιμοποιεί αποκλειστικά για τη μελέτη του και θα είναι εφοδιασμένο με όλα τα απαραίτητα βιβλία και υλικά που χρειάζεται ώστε να μην ψάχνει την ώρα της μελέτης χάνοντας έτσι τον ειρμό του. Καλό θα είναι επίσης να μην υπάρχουν στο χώρο που διαβάζει αντικείμενα που μπορούν να του αποσπάσουν την προσοχή, όπως παιχνίδια, τηλεόραση κ.ά.. Ο χώρος μελέτης πρέπει να βρίσκεται σε δωμάτια απαλλαγμένα από φασαρία και συνωστισμό όπως η κουζίνα. Η μελέτη είναι προσωπική υπόθεση του παιδιού και πρέπει να έχει έναν χώρο για να συγκεντρώνεται αναπόσπαστος από εξωτερικούς παράγοντες.

Ώρα μελέτης

Θα πρέπει να συμφωνήσετε με το παιδί σας μια συγκεκριμένη ώρα μελέτης και να ακολουθείτε πιστά το πρόγραμμα που θα δημιουργήσετε μαζί του. Παραδείγματος χάρη επιστρέφοντας από το σχολείο το παιδί σας μπορεί να τρώει το μεσημεριανό του, να ξεκουράζεται μισή ώρα και έπειτα να ξεκινάει τη μελέτη του. Να έχετε στο νου σας ότι είναι δύσκολο για ένα παιδί να εγκαταλείψει μια πολύ ευχάριστη δραστηριότητα, όπως το παιχνίδι, προκειμένου να ξεκινήσει τη μελέτη του. Οφείλετε λοιπόν να κάνετε τη μετάβαση αυτή πιο ομαλή επιλέγοντας -μαζί με το παιδί πάντα- την καταλληλότερη ώρα. Εμπλέκοντας το παιδί σας στη διαδικασία του να βρει ποια είναι η πιο κατάλληλη ώρα για διάβασμα του δίνεται τη δυνατότητα να νιώσει υπεύθυνο και να πραγματώσει τις αποφάσεις του.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ





Για τη διευκόλυνση των συναδέλφων παραθέτουμε τη σχετική νομοθεσία που αναφέρεται στην εγκύκλιο με τις βασικές κατευθύνσεις και οδηγίες για τη λειτουργία σχολικών μονάδων Π.Ε. για το σχολικό έτος 2014 - 2015 Φ.3/528/137969/Γ1/02-09-2014
Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2014 - 2015 Φ.12/390/92065/Γ1/13-6-2014 (AΔΑ:ΩΑΑ29-ΗΑΙ) 

Νόμοι που εμπίπτουν σε περισσότερες από μία περιπτώσεις