Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

Τι είναι το Τριώδιο, γιατί ονομάζεται έτσι, πότε ξεκινά και πότε ολοκληρώνεται;


Τριώδιο ονομάζεται, σύμφωνα με τους κανόνες της ορθόδοξης χριστιανικής εκκλησίας, η κινητή περίοδος, που ξεκινά την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο.
Το Τριώδιο έχει λάβει την ονομασία αυτή από το ομώνυμο εκκλησιαστικό βιβλίο, το Τριώδιο, το οποίο περιλαμβάνει τους ύμνους που ψάλλονται στις εκκλησίες κατά τη συγκεκριμένη περίοδο.

Οι ύμνοι αυτοί έχουν τρεις ωδές σε αντίθεση με τους υπόλοιπους ύμνους τις εκκλησίας, οι οποίοι έχουν εννέα ωδές. Αυτός είναι και ο λόγος που το βιβλίο αυτό, και κατ’ επέκταση και η συγκεκριμένη χρονική περίοδος, ονομάστηκαν Τριώδιο.
Οι ύμνοι του Τριωδίου γράφτηκαν από τον 5ο έως τον 15ο αιώνα μ.Χ. Χειρόγραφα των ύμνων του Τριωδίου σώζονται από τον 10ο αιώνα μ.Χ. ενώ για πρώτη φορά τυπώθηκε, το εν λόγω βιβλίο, στα Ελληνικά το 1522 μ.Χ. στην Βενετία.

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 1ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 1ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ


ΠΡΟΕΔΡΟΣ                            ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ ΙΩΣΗΦ                              6972723687

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ                  ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                      ΠΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ

ΤΑΜΙΑΣ                                  ΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

ΜΕΛΟΣ                                   ΡΕΦΕΝΔΑΡΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

ΜΕΛΟΣ                                   ΛΩΛΟΥ ΤΡΙΣΕΥΓΕΝΗ

ΜΕΛΟΣ                                   ΠΛΕΥΡΙΤΗ-ΓΚΙΩΚΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

Εκπληκτική διαδραστική εφαρμογή για να περιηγηθείτε μέσα στην Ακρόπολη από τον υπολογιστή σας!

Η εικονική περιήγηση στα μνημεία της Ακρόπολης είναι μία διαδικτυακή εφαρμογή που επιτρέπει τη διερεύνηση του αρχαιολογικού χώρου με διαδραστικό τρόπο
 
Αποτελείται από εικόνες και πανοράματα υψηλής ανάλυσης των σπουδαιότερων μνημείων του Παρθενώνα, των Προπυλαίων, του Ερεχθείου και του ναού της Αθηνάς Νίκης καθώς και από λεπτομερείς φωτογραφικές απεικονίσεις επιλεγμένων εξωτερικών όψεων των αρχαίων τειχών που περιβάλλουν το βράχο.

Τι φοράνε τα παιδιά στο σχολείο σε 22 χώρες του κόσμου;


Μπορεί η σχολική ποδιά να καταργήθηκε το 1982 στην Ελλάδα, αλλά στις περισσότερες χώρες του κόσμου η σχολική στολή είναι απαραίτητη. Μάλιστα θεωρείται ένας τρόπος για να δείξει ο κάθε μαθητής ότι είναι μέλος της κοινωνίας και ότι είναι περήφανος για την εκπαίδευση που λαμβάνει.

Η Huffington Post σε συνεργασία με την φωτογραφική κοινότητα EyeEm, ζήτησε από φωτογράφους από όλο τον κόσμο να απαθανατίσουν την ομορφιά και την πολιτισμική περηφάνεια που «κουβαλάνε» οι σχολικές ποδιές.
  • Tanzania
    signealvarez/EyeEm

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

Οι μαθητές μας στο 5ο Ατομικό Σχολικό Πρωτάθλημα Σκάκι του Δήμου Φυλής


Το Σάββατο 6 Φεβρουαρίου στο χώρο του 4ου Γυμνασιου Άνω Λιοσίων πραγματοποιήθηκαν το ΑΤΟΜΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΣΚΑΚΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2016 και το5ο ΑΤΟΜΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΣΚΑΚΙ ΔΗΜΟΥ ΦΥΛΗΣ 2016, υπό την αιγίδα του Δήμου Φυλής
Είμαστε υπερήφανοι για τη συμμετοχή μαθητών του σχολείου μας στο πρωτάθλημα!!!
Ελπίζουμε και άλλοι πολλοί μαθητές μας να ασχοληθύν με το ΣΚΑΚΙ και να τους ακολουθήσουν στις πνευματικές "μάχες" του τόσο όμορφου παιχνιδιού!!!
Υποσχόμαστε πριν τη λήξη του σχολικού έτους να οργανώσουμε και το εσωτερικό πρωτάθλημα του σχολείου μας.

Τρεις Ελληνες εκπαιδευτικοί, πρώτοι σε διεθνή διαγωνισμό της Microsoft για καινοτόμες ιδέες


Τρεις Έλληνες εκπαιδευτικοί βραβεύθηκαν στον διεθνή διαγωνισμό MIXathon Challenge της Microsoft για τις καινοτόμες ιδέες τους, οι οποίες έχουν συμβάλει στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του παγκοσμίου προγράμματος Microsoft Partners in Learning. Μέσα από την ιστοσελίδα του διαγωνισμού, ενημερώθηκαν περισσότεροι από 40.000 εκπαιδευτικοί σε 32 ευρωπαϊκές χώρες, 150 συμμετέχοντες έφτασαν στο τελικό, ενώ αναδείχθηκαν 54 νικητές από 18 χώρες, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα.


1ο Βραβείο

Ο Δημήτρης Αίσωπος, ειδικός παιδαγωγός στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βόλου, κέρδισε την πρώτη θέση για τη συμμετοχή του με τίτλο «Ψηφιακή αφήγηση ιστοριών-Κοινωνικές ιστορίες», μέσα από την οποία περιγράφει μια ειδική θεραπευτική μέθοδο βελτίωσης των κοινωνικών δεξιοτήτων για άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.

Η κούπα του Πυθαγόρα !

"Η κατασκευή του Πυθαγόρα ακολουθεί το νόμο που ανέπτυξε ο Pascal αιώνες αργότερα για τα... συγκοινωνούντα δοχεία.
Η ύβρις ήταν βασική αντίληψη της κοσμοθεωρίας των αρχαίων Ελλήνων. Όταν κάποιος, υπερεκτιμώντας τις ικανότητες και τη δύναμή του (σωματική, αλλά κυρίως πολιτική, στρατιωτική και οικονομική), συμπεριφερόταν με βίαιο, αλαζονικό και προσβλητικό τρόπο απέναντι στους άλλους, στους νόμους της πολιτείας και κυρίως απέναντι στον άγραφο θεϊκό νόμο -που επέβαλλαν όρια στην ανθρώπινη δράση-, θεωρούνταν ότι διέπραττε «ὕβριν», δηλαδή παρουσίαζε συμπεριφορά με την οποία επιχειρούσε να υπερβεί τη θνητή φύση του και να εξομοιωθεί με τους θεούς, με συνέπεια την προσβολή και τον εξοργισμό τους."




Γράφει ο Δημήτρης Βάλλας

Πωλείται και σαν σουβενίρ και εάν δεν γνωρίζει κάποιος το μυστικό της είναι δύσκολο να αντιληφθει τη... φιλοσοφία της!

Εξωτερικά μοιάζει με μια απλή πήλινη κούπα η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάλλιστα όπως ένα κανονικό ποτήρι κρασιού.

Η έκπληξη όμως που έρχεται στη συνέχεια είναι μεγάλη και αποτελεί μάλιστα και τουριστική ατραξιόν για τους πωλητές κυρίως του ακριτικού νησιού της Σάμου, από όπου και έλκει την καταγωγή της.

Αν λοιπόν το κρασί ή το υγρό ξεπεράσει το όριο μιας γραμμής που είναι χαραγμένη στο εσωτερικό της , τότε η κούπα αδειάζει, το υγρό χύνεται από τη βάση της και... περιλούζει, αυτόν που την κρατά και που τόλμησε να ξεπεράσει το όριο.

Πρόκειται για την τιμωρία του υβριστή από τη νέμεση καθώς αυτός ξεπέρασε κάθε όριο του μέτρου προκαλώντας θεούς και ανθρώπους...

Η επινόησή της χρονολογείται κάπου στον 6ο π. Χ αιώνα. Εμπνευστής και κατασκευαστής της ήταν ο μεγάλος Σάμιος φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και μουσικός Πυθαγόρας και είναι γνωστή σαν η «κούπα του Πυθαγόρα», η «δίκαιη κούπα» ή- πιο λαϊκά- το έξυπνο ποτήρι.

Ένα ακόμα συμβολικό αντικείμενο που θεωρήθηκε σαν ένα αριστούργημα της υδραυλικής τέχνης των Αρχαίων Ελλήνων, αλλά και σαν ένα μέσο διδαχής θα είναι ο πρωταγωνιστής μας στις σημερινές ιχνηλασίες!

Ο Πυθαγόρας ο Σάμιος, θεωρείται ο θεμελιωτής των ελληνικών μαθηματικών και δημιούργησε ένα άρτιο σύστημα για την επιστήμη των ουρανίων σωμάτων, που κατοχύρωσε με όλες τις σχετικές αριθμητικές και γεωμετρικές αποδείξεις.

ΠΑΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟ - ΕΕΑΑ



Η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), εντείνοντας την προσπάθεια ενημέρωσης της νέας γενιάς, ανέπτυξε ένα νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αντικείμενο την Ανακύκλωση Συσκευασιών.

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Ένα έξυπνο video που εξηγεί με χιούμορ σε όλους μας τα ρεύματα της Μοντέρνας Τέχνης.


Παιχνίδα μνήμης

Πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις με το 10-100-1000

Το παιχνίδι έχει τρία επίπεδα το ένα πιο δύσκολο από το άλλο. Στην ερώτηση που σου κάνει το παιχνίδι εσύ πατάς με το ποντίκι τον κορμό που νομίζεις ότι είναι ο σωστός. Κάθε φορά που απαντάς σωστά το ανθρωπάκι πηδάει μπροστά και η αγελάδα μουγκρίζει. Όταν απαντάς λάθος το ανθρωπάκι σου βουλιάζει. Ο σκοπός είναι να περάσεις απέναντι χωρίς να πνίξεις το ανθρωπάκι σου.
Παιχνίδι
Κλικ στην εικόνα

Oθόνη ή πάρκο;


Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΡΚΟΌλοι έχουμε υπάρξει αυτόπτες μάρτυρες του τεχνολογικού εθισμού της νεότερης γενιάς: παιδιά που περνούν τον περισσότερο από τον ελεύθερο χρόνο που διαθέτουν μπροστά σε μία οθόνη, παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια και απέχοντας από κάποια φυσική άσκηση... Πρόσθετο επιβαρυντικό ρόλο για την έκθεση των παιδιών σε μία οθόνη παίζουν συχνά τα εξαντλητικά ωράρια και οι υποχρεώσεις των γονιών που γίνονται εμπόδιο για ποιοτικό χρόνο και εποικοδομητικές οικογενειακές στιγμές.

Αντί να γκρινιάζουμε που τα παιδιά μεγαλώνουν μπροστά από pixels... την επόμενη φορά που θα βρείτε χρόνο, προσκαλέστε τα παδιά να κάνετε μια επίσκεψη στο πάρκο! Είναι ένας πολύ καλός και εύκολος τρόπος για να βγούμε έξω, να απολαύσουμε τη φύση και να διασκεδάσουμε και με τις πέντε αισθήσεις μας. Μάλιστα, όλο και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι το υπαίθριο παιχνίδι είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη των παιδιών μιας και τα παιδιά που παίζουν σε περιοχές με φυσικά στοιχεία όπως δέντρα, φυτά φαίνεται να είναι πιο υγιή, με ισορροπημένη κοινωνική ανάπτυξη.

Επομένως υπάρχει κάτι καλύτερο, από το να περάσετε τον ελεύθερο χρόνο σας με την οικογένειά σας σε ένα πάρκο της αρεσκείας σας που θα σας φέρει κοντά στη φύση;

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

Πως να μάθω ορθογραφία; Πρακτικοί και έξυπνοι τρόποι με παραδείγματα!


Το παρακάτω υλικό έχει επιμεληθεί η Διαμαντίδου Εύη η οποία ειναι Φιλόλογος - γλωσσολόγος
ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΩ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ;
Εύκολοι και πρακτικοί τρόποι και κανόνες για να βελτιώσεις την ορθογραφία σου!
1.    Αν η λέξη σου είναι σύνθετη ---->τεμάχισέ την (στρατηγική του τεμαχισμού)
Δηλαδή : χώρισε την στα συνθετικά της μέρη και σκέψου πώς ορθογραφείται μόνο του το καθένα.
Παράδειγμα: καταστίσει ----> λάθος / κατά + στήνω ΑΡΑ καταστήσει
2.    Σκέψου από πού προέρχεται μια λέξη.
Παράδειγμα : υπερκαταναλοτισμός ----> λάθος / υπέρ + καταναλωτισμός (καταναλωτισμός < καταναλώνω: τα ρήματα σε –ώνω με «ω», άρα και το ουσιαστικό με «ω»)
3.    Για να θυμάστε λέξεις με ιστορική ορθογραφία ή με ορθογραφία γενικά δύσκολη για εσάς σύνδεσε την ορθογραφία τους με αστείους κανόνες που επινοείτε μόνοι σας!
Παράδειγμα 1: πρώσοπο ----> λάθος / πρόσωπο ----> σωστό
ΑΣΤΕΙΟΣ ‘ΚΑΝΟΝΑΣ΄ ΜΟΥ : αφού το πρόσωπό μας είναι στρόγγυλο, η λέξη πρόσωπο γράφεται πρώτα με το στρόγγυλο «ο», δηλαδή το όμικρον.
Παράδειγμα 2: μύνημα ----> λάθος / μήνυμα ----> σωστό
ΑΣΤΕΙΟΣ ‘ΚΑΝΟΝΑΣ΄ ΜΟΥ: όταν έρχεται μήνυμα στο κινητό μου το διαβάζω από την αρχή προς το τέλος (λογικά!), άρα θα γράψω τη λέξη μήνυμα πρώτα με το «η» που το συναντώ πρώτο στο αλφάβητο και μετά θα βάλω το «υ» 

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εποχική γρίπη




Αγαπητοί γονείς, 

Λόγω της έξαρσης της γρίπης το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κοινοποίησε εγκύκλιο με οδηγίες προς εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς σε μια προσπάθεια περιορισμού της.
Διαβάστε την πατώντας εδώ:

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

Ειδική Αγωγή - ΔΥΣΛΕΞΙΑ: Η νομοθεσία για την Ειδική μαθησιακή δυσκολία-ΔΥΣΛΕΞΙΑ


Η νομοθεσία για την Ειδική μαθησιακή δυσκολία (Δυσλεξία)


Γ6/136087/19-12-2002 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Ειδική μαθησιακή δυσκολία (Δυσλεξία)
Το πρόβλημα της άδικης μαθησιακής δυσκολίας (δυσλεξία) προσλαμβάνει χρόνο με το χρόνο, κατά κοινή ομολογία, υπερβολικές διαστάσεις στο χώρο του σχολείου, προπαντός όμως του Λυκείου, για ευνόητους λόγους.

Κρίνεται εξαιρετικά αναγκαίο το σχολείο να δράσει υπεύθυνα και μεθοδικά, ώστε να ελεγχθεί το φαινόμενο της δυσλεξίας προς όφελος των μαθητών που αποδεδειγμένα είναι δυσλεξικοί, αλλά και προς διασφάλιση της εγκυρότητας της αξιολογικής διαδικασίας για το σύνολο των μαθητών, ιδιαίτερα κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις. Το σχολείο, επίσης, θα πρέπει να δράσει έγκαιρα, ώστε να επισημανθούν από τις πρώτες τάξεις οι μαθητές που παρουσιάζουν συμπτώματα δυσλεξίας, να διαγνωστεί η μαθησιακή τους αδυναμία, και να αντιμετωπιστούν οι μαθητές αυτοί κατάλληλα

Για την επιτυχία αυτού του στόχου είναι απαραίτητο ο Διευθυντής του σχολείου (Δημοτικού, Γυμνασίου, Ενιαίου Λυκείου και Τ.Ε.Ε.) να ζητά από τους διδάσκοντες να αναφέρουν κατά την παιδαγωγική συνεδρία του α` τριμήνου κάθε σχολικής χρονιάς τις περιπτώσεις των μαθητών εκείνων οι οποίοι, κατά την εκτίμηση τους, αντιμετωπίζουν κάποιες ειδικές δυσκολίες μάθησης. Ειδικά για τις περιπτώσεις μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα πρέπει να ενημερώνονται και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Γενικής και Ειδικής Αγωγής της περιοχής. Η αναφορά των διδασκόντων να καταγράφεται στα πρακτικά του σχολείου. Αν η εκτίμηση τους ενισχυθεί κατά το επόμενο τρίμηνο, τότε να καλούνται στο σχολεία οι γονείς του μαθητή με το "μαθησιακό πρόβλημα``, να ενημερώνονται για αυτό και ταυτόχρονα να τους υποδεικνύεται ότι είναι αναγκαίο να απευθυνθούν στο ΚΔΑΥ της περιοχής τους ή, αν αυτό δεν λειτουργεί ακόμη, σε δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο. Το χορηγούμενο από τα ανωτέρω Κέντρα πιστοποιητικό δυσλεξίας θα γίνεται δεχτό από το σχολείο, εφόσον .η διάγνωση και η αξιολόγηση της μαθησιακής δυσκολίας έχουν γίνει από διεπιστημονική ομάδα τριών τουλάχιστον ειδικών, οι οποίοι και θα συνυπογράφουν. Επιπρόσθετα κρίνεται σκόπιμο να καταγράφεται στα πρακτικά του σχολείου και η υπόδειξη του εκπαιδευτικού προς τους γονείς για επιβεβλημένη εξειδικευμένη εξέταση του συγκεκριμένου μαθητή.

Εποχική Γρίπη και Σχολείο – Οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας και το ΚΕΕΛΠΝΟ

Αγαπητοί γονείς,
 Λόγω της έξαρσης της γρίπης το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων κοινοποίησε εγκύκλιο με οδηγίες προς εκπαιδευτικούς, μαθητές αλλά και γονείς σε μια προσπάθεια περιορισμού της.
H1N1Επιπλέον της εγκυκλίου δείτε και κατεβάστε εδώ χρηστικές/πρακτικές ερωτήσεις και απαντήσεις (έκδοση ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2016) για τη γρίπη από το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ).
Δείτε επίσης σε συμπαραγωγή ECDC – ΚΕΕΛΠΝΟ

Τονίζεται ότι δε χρειάζεται κανένας πανικός. Είναι όμως αναγκαία η πιστή εφαρμογή από όλους μας (σχολείο, μαθητές και γονείς) των οδηγιών που δίνονται τόσο από το Υπουργείο Παιδείας όσο και από το ΚΕΕΛΠΝΟ.

Από τη διεύθυνση του σχολείου