3ήμερο workshop
«Αλλάζουμε- Παίζοντας» με συμμετοχή όλου του σχολείου
Το «Αλλάζουμε- Παίζοντας» είναι ένα τριήμερο workshop που θα υλοποιηθεί μέσα στο χώρο του σχολείου μας 20-21 & 22 Απριλίου, με τη συμμετοχή των μαθητών όλων των τάξεων, οι οποίοι θα συμβάλουν με διαφορετικό τρόπο, ανάλογα με την ηλικία τους για έναν κοινό στόχο, την ανανέωση του χώρου του σχολείου μας.
1η μέρα: Ξεκινάμε με μουσική και κίνηση, με μουσικοκινητικά παιχνίδια γνωριζόμαστε και κατασκευάζουμε τη δική μας ορχήστρα εξωτερικού χώρου για να είναι διαθέσιμη όλες τις μέρες του χρόνου ώστε τα παιδιά να μπορούν να παίξουν μουσική στα διαλείμματα και στις ελεύθερες ώρες.
3η μέρα: Κατασκευάζουμε από την αρχή το δικό μας σχολικό λαχανόκηπο. Με παιχνίδια και κατασκευές προσπαθούμε να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά με το περιβάλλον του σχολείου τους και με το πώς μπορούν μόνοι τους να το διαμορφώσουν με δημιουργικότητα και φαντασία.
Μέσα από το workshop θα καταλάβουμε την αξία της συνεργασίας για ένα κοινό στόχο: ένα όμορφο σχολείο που όλοι οι μαθητές είναι υπεύθυνοι για τη δημιουργία του και τη διατήρηση του.
Η Ορχήστρα των... Χωμάτων
Δύο παιδαγωγοί καλλιτεχνικών μαθημάτων και μια... οικολόγος υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα που φέρνουν τα παιδιά σε επαφή με την τέχνη και το περιβάλλον
εφημερίδα ΒΗΜΑ: ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/06/2014 05:45Τρεις γυναίκες και μία επιθυμία. Κάπως έτσι ξεκίνησε η δημιουργία της Ορχήστρας των Χωμάτων τον Σεπτέμβριο του 2013 με στόχο να συνδράμει στην εξοικείωση των παιδιών με την τέχνη και το περιβάλλον. Οι κυρίες Εύα Καρτερού, απόφοιτη του τμήματος Μουσικών Σπουδών, Χριστίνα Σπανού, απόφοιτη της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, και Χριστίνα Καράμπαμπα, απόφοιτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, προσπάθησαν να διαμορφωθούν οι συνθήκες ώστε όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με δράσεις που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους μέσω της τέχνης.
«Ως ομάδα επεξεργαζόμασταν και δουλεύαμε πάνω στην ιδέα της Ορχήστρας από την αρχή του '13. Εκείνη την περίοδο οι δύο από τις τρεις της ομάδας δουλεύαμε μαζί σε μια θεατρική παραγωγή. Μετά την πρόβα τζενεράλε συμφωνήσαμε και οι δύο στο ότι αυτή θα ήταν η τελευταία μας προσπάθεια συνεργασίας με ενηλίκους» περιγράφει στο «Βήμα» η κυρία Καρτερού τη διαδικασία ίδρυσης της Ορχήστρας. «Είχαμε ήδη προϋπηρεσία ετών στην εκπαίδευση αλλά οι συνθήκες του Δημοσίου δεν ήταν ευνοϊκές για μια μουσικό και μια εικαστικό. Ετσι είπαμε να βρούμε τρόπο να υπάρξουμε στην εκπαίδευση με δικούς μας όρους. Οσο μελετούσαμε προγράμματα αντίστοιχων ομάδων εντός και εκτός συνόρων τόσο πιο επιτακτική έμοιαζε η ανάγκη να εντάξουμε και την περιβαλλοντική εκπαίδευση στα προγράμματά μας. Και κάπως έτσι μπήκε και η τρίτη στην παρέα μας. Μια φίλη που μόλις είχε τελειώσει τις σπουδές της στα οικονομικά και ξεκινούσε τις σπουδές της στη... γεωργία».
Διαθεματικά προγράμματα
Μέσω της υλοποίησης διαθεματικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας, η Ορχήστρα των Χωμάτων συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιδιών μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. «Οι κύριες θεματικές μας - μέχρι στιγμής - είναι γύρω από τη μουσική, την τέχνη και το περιβάλλον. Τα παιδιά έχουν κάνει εικαστικές κατασκευές, μουσικά όργανα από φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά, έχουν χρωματίσει τοίχους σχολείων με ζωγραφιές και συνθήματα, έχουν φτιάξει μικρούς λαχανόκηπους, έχουν φυτέψει μυρωδικά, έχουν κάνει χορογραφίες και μουσικοκινητικά παιχνίδια και πολλά άλλα. Σκοπός μας είναι να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά ερεθίσματα που θα τα κάνουν να σκεφτούν δημιουργικά, να πάρουν πρωτοβουλίες και να αφήσουν τη φαντασία τους ελεύθερη σε αυτό που οι ίδιοι κατασκευάζουν, να συνεργαστούν για ένα ομαδικό αποτέλεσμα και να νιώσουν περήφανα γι' αυτό, να προβληματιστούν και να επαναπροσδιορίσουν σημαντικά και ξεχασμένα θέματα όπως για παράδειγμα το πώς συνδέεται η υγεία μας με την παραγωγή της δικής μας τροφής» εξηγεί η κυρία Καρτερού.
Μέχρι στιγμής η Ορχήστρα των Χωμάτων έχει συνεργαστεί με νηπιαγωγεία, παιδικούς σταθμούς, δημοτικά σχολεία. «Επίσης οργανώνουμε εκδηλώσεις, όπως εκδρομές στη φύση ή σε οργανωμένους χώρους εκτός πόλης σε συνεργασία με καταφύγια και πεζοπορικούς συλλόγους, workshop σε συνεργασία με καλλιτεχνικές ομάδες καθώς και δημιουργικές λύσεις για παιδικά πάρτι. Για τη συνέχεια ελπίζουμε η νέα χρονιά να μας βρει στον καινούργιο χώρο που ετοιμάζουμε. Ολα τα προγράμματα και οι δραστηριότητές μας θα έχουν πια και τη δική τους στέγη και φυσικά και τον δικό τους κήπο» λέει η κυρία Καρτερού.
Η επαφή με τα παιδιά
Μπορεί η επικοινωνία μεταξύ των μικρών παιδιών και των μελών της ορχήστρας να είναι καλή, οι λίγες ώρες ή και περίπου τρεις ημέρες που μπορεί να διαρκέσουν οι δράσεις τους φαίνεται πως δεν είναι αρκετές. «Δεν είναι αρκετός αυτός ο χρόνος για να υπάρξει η διάδραση που επιθυμούσαμε και σαφώς αυτός ήταν και ο κύριος λόγος που μας ώθησε στη δημιουργία του δικού μας χώρου. Εμείς για την έως τώρα δουλειά μας νιώθουμε ότι τα παιδιά ανυπομονούν να γνωρίσουν καθετί το καινούργιο, από εκεί και πέρα ο ενθουσιασμός τους εξαρτάται από την ποιότητα και την ουσία της δουλειάς σου (αν υπάρχει). Εμείς νιώσαμε ότι συχνά τους ενθουσιάζαμε» εξηγεί η κυρία Καρτερού.Αυτή η επαφή πάντως με τους μικρούς φίλους της ιδιότυπης αυτής Ορχήστρας είναι η ανταμοιβή των τριών μελών της. «Η δική μας ανταμοιβή μέσα από αυτές τις δράσεις έχει πολλαπλές εκφάνσεις. Είναι η χαρά που βλέπουμε στα πρόσωπα των παιδιών την ώρα των δραστηριοτήτων, τα μετέπειτα σχόλιά τους που μερικές φορές μας αφήνουν άφωνες με τον αυθορμητισμό τους, το ότι εμείς οι ίδιες χαιρόμαστε τη διαδικασία κατά τη διάρκεια των προγραμμάτων μας. Οι δημιουργικές ώρες που περνάμε μεταξύ μας στήνοντας ένα καινούργιο πρόγραμμα, ψάχνοντας το επόμενο βήμα» σχολιάζει η κυρία Καρτερού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου