Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

Ακούστε Υπουργέ για το τι κάνουν τα Τμήματα Ένταξης και τι συμβαίνει σε μία πραγματική σχολική τάξη




ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
1) Ο εκπαιδευτικός του τμήματος  ένταξης  υποστηρίζει  το συνάδελφο της γενικής αγωγής  με τις γνώσεις του πάνω στην εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δίνει τις συμβουλές του για την διαφοροποιημένη διδασκαλία των μαθητών αυτών  αλλά και έτοιμο υλικό για να βοηθήσει τους μαθητές του μέσα στην τάξη.

2) Το τμήμα ένταξης λειτουργεί και σαν χώρος «αποσυμπίεσης » και ηρεμίας για παιδιά με αυτισμό, με επιθετικότητα, υπερκινητικότητα  και γενικά με «ένταση». Ο χώρος της τάξης δεν μπορεί να «βοηθήσει» ένα μαθητή που ηχολαλεί έντονα και για αρκετή ώρα, που έχει έντονο θυμό που θα καταλήξει σε επιθετικότητα λεκτική ή σωματική, που δεν έχει μάθει ακόμα να ακολουθεί τα εκπαιδευτικό τρόπο λειτουργίας της τάξης και θα σηκώνεται συνέχεια θα πετάει πράγματα, που έχει διάσπαση προσοχής και δεν μπορεί να συγκεντρωθεί  σε αυτό που προσπαθούν να του διδάξουν γιατί υπάρχουν 25 παιδιά και «ενοχλείται» κ.α.  Το ίδιο ισχύει φυσικά με τον εκπαιδευτικό και τα παιδιά της τάξης που κάνουν το μάθημά τους.

3) Με την συνδιδασκαλία βοηθάει και το μαθητή και τον εκπαιδευτικό της γενικής αγωγής μέσα στην τάξη μόνο τις ώρες που χρειάζεται ο μαθητής  χωρίς να εγκαταλείπονται τα υπόλοιπα παιδιά του τμήματος ένταξης.
4) Βοηθάει και όλους τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων για τους ίδιους λόγους που μπαίνουν σε αυτή την τάξη (ξένων γλωσσών, πληροφορικής, μουσικής κ.α.)

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

5) Ενημερώνει και υποστηρίζει τους γονείς των μαθητών του τμήματος ένταξης σε μια σχέση αλληλεπίδρασης .Τους καθοδηγεί , τους συμβουλεύει και στο πρόσωπό του βρίσκουν ακόμα έναν εκπαιδευτικό που τους βοηθάει εκτός από το δάσκαλο της τάξης .
6) Υποστηρίζει και όλους  τους γονείς που νομίζουν ότι τα παιδιά τους έχουν μια «μαθησιακή  δυσκολία» και καταφεύγουν στα κέντρα λόγου χωρίς να είναι απαραίτητο πληρώνοντας 45 ευρώ την ώρα.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ 

7) Εκτός από ότι έχει να κάνει με το γνωστικό αντικείμενο δίνει την δυνατότητα να κοινωνικοποιηθούν οι μαθητές μέσα από την ένταξή τους σε ομάδες με μαθητές από διαφορετικά τμήματα ή και από διαφορετικές τάξεις.
8) Έχει τον χρόνο για εξατομικευμένη και για διαφοροποιημένη διδασκαλία πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν στο περιβάλλον της τάξης.
9) Πολλές φορές διαθέτει προγράμματα (cd-rom) που γίνονται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και βοηθάνε τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες .

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

10) Ο εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης βοηθάει ΟΛΗ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Γι΄ αυτό και όσα σχολεία δεν έχουν τμήμα ένταξης (από λάθος αντίληψη για την λειτουργία τους) τώρα προσπαθούν να ιδρύσουν αλλά….

·         ΤΩΡΑ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΘΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ                                                                                           
·         ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ:
     ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΠΟΤΕ; ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ; ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΟΧΙ ΘΕΩΡΙΕΣ)
·         ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ (ΤΟΤΕ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ)
·         ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ,
(ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ)
      ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ(ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ)
·         ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ
ΜΠΟΥΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΝΤΑΞΗΣ

ΠΗΓΗ: https://www.alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου